Ascultă Radio Poema

sâmbătă, 16 ianuarie 2016

Hafez-Iubirea dragei face mai mult decât vecia



Iubirea Dragei face mai mult decât vecia.
Îndură-te, Stăpâne, și iartă-mi bucuria!

M-a sugrumat iubita, dar nimănui n-am spus.
Secretul Dragei mele de răi să stea ascuns.

O, inimă, pe strada Iubitei om locui,
Şi astfel mai statornic norocul meu va fi.

De Rai și-a sale fructe, eu n-am voit să știu,
Căci pe obrazu-ți fraged sorb fructul auriu.

Decât imperiul lumii, mi-e nesfârșit de drag,
Umil și în sclavie să mor pe al tău prag.

În loc de-a primăverii grădina nesfârșită,
Prefer pulberi de roză sub pașii săi strivită.

În numele Tăriei, Iubito, dă-mi de știre,
Când oare-o să mă vindeci de lunga despărțire?

Mi-ai spus: ''Această perlă urechea-mi luminând
E-un mugure de raze nemaivăzut nicicând''.

Cuvintele din gura iubitei-s prețioase.
Dar vorbele lui Hafiz sunt cele mai frumoase.

Divanul
traducerea George Popa

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu