Ascultă Radio Poema

marți, 27 februarie 2018

Rumi - Dragostea este stăpâna


Dragostea este cea care stăpânește toate lucrurile,
Sunt întru totul stăpânit de dragoste. 
Din pasiunea mea pentru dragoste 
M-am fărâmițat dulce ca zahărul. 
Oh, vânt furios, sunt singurul pai din calea ta; 
Cum aș putea să știu unde voi fi suflat pe mai departe? 
Oricine se laudă că a făcut un pact cu destinul 
Se dă de gol ca prost și mincinos; 
Cine dintre noi nu este decât un pai în furtună? 
Cum poate cineva să facă un pact cu un uragan? 
Dumnezeu își lucrează pretutindeni vasta înviere; 
Cum am putea să pretindem că acționăm din voia noastră? 
În mâna dragostei sunt ca pisica într-un sac; 
Uneori dragostea mă înalță în aer, 
Uneori dragostea mă aruncă în aer, 
Dragostea mă tot învârte în jurul capului său; 
Nu am pace, nici în lumea asta, nici în alta. 
Iubitorii de Dumnezeu au căzut într-un râu învolburat; 
Ei s-au predat din voia lor poruncilor dragostei. 
Asemeni roții de moară se rotesc, noapte și zi, zi și noapte. 
Se învârt și se tot învârt, mereu, strigând.

traducere Simona Trandafir

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu